14 oktoober 2010

Punapeedi-õunamoos

Seda moosi tegin esimest korda eelmisel sügisel ja ma olin esialgu üsna skeptiline ning tegin maitsmiseks vaid pool kogusest, kartsin just liigset punapeedi maitset. Minu üllatuseks ei jäänud punapeedi maitset pea üldse tunda, eriti kui ei tea et seal peet sees on. Minu ema ja vanaema igatahes punapeeti seal ei tuvastanud, igaljuhul mitte enne kui ma neile seda ütlesin. Seega on see väga kaval moodus sööta näiteks lastele punapeeti. Kuigi Joosep väitis, peale seda kui olin seda punaseks õunamoosiks nimetanud, et tema sööb ainult kollast õunamoosi :D
Retsept on pärit S.Kohu "Hoidistaja käsiraamatust"

 
ca 1,5 liitrit moosi:

600 g toorest punapeeti
veidi vett
200 g ebaküdooniaid või 1 suur sidrun
1 kg õunu
500 g suhkrut




Koori peet, riivi jämeda riiviga ja keeda väheses vees pool-pehmeks.
Koori ja tükelda ka õunad ning seemnetest puhastatud ebaküdooniad (kui kasutad sidrunit, siis riivi sellelt koor ja pigista mahl välja).
Kui peet on pool-pehme, siis lisa keedunõusse ka õuna- ja ebaküdooniatükid (sidrunikoor ja -mahl) ning keeda pehmeks. Lisa juurde suhkur (kui soovid ütlasemat moosi s.t ilma märgatavate peeditükkideta, siis hõõru moos läbi sõela ja alles siis sega juurde suhkur).
Keeda tasasel tulel umbes 10 minutit ning jaota kuumalt steriliseeritud purkidesse, sule kohe õhukindlalt.

Kommentaare ei ole:

Related Posts with Thumbnails

NB!

Siinses blogis leiduvad materjalid on autoriõiguse tähenduses autorikaitse objektiks ja materjalide kasutamine kommertseesmärkidel ilma autori loata on keelatud. Muul eesmärgil kasutades lingi palun algsele postitusele.